חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחנו את עצמכם: האם הפרעות קשב וריכוז משפיעות על סדר היום שלכם?

תוכן עניינים

בין אם אתם צריכים ללמוד למבחן חשוב, או שמא אתם צריכים לעבוד מהבית אל מול הלפטופ, תמיד יהיו הפרעות כאלו ואחרות. השאלה היא: עד כמה ההפרעות האלו מפרות את הריכוז שלכם וגורמות לכם "לברוח" במחשבותיכם ל"מקום" אחר? בחנו את עצמכם, האם גם לכם כדאי לעבור טיפולים בהפרעות קשב וריכוז?

האם גם לכם מאוד קשה להושיב את עצמכם ולייצר תפוקה? לא מעט אנשים באוכלוסייה מתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, מה שמעלה את השאלה – כיצד ההפרעות האלו משפיעות על סדר יומם של אותם אנשים? ובכן, הן משפיעות. ההפרעות האלו, שיכולות להיחוות בתור שוליות עבור אנשים מסוימים, יכולות להוות השפעה קריטית על מי שמתמודד עם הפרעת קשב וריכוז.

שיטות טיפול בהפרעות קשב וריכוז – מה חשוב לדעת?

רגע לפני שצוללים לסוגי ההפרעות השונות שמלוות את כולנו ביום-יום, כדאי לזכור פרט חשוב. כדאי להדגיש כי בימינו, ישנם סוגי טיפולים שונים בהפרעות קשב וריכוז, כולל נוירופידבק (שיטת טיפול). מעבר לשיטת טיפול זו, קיימים מגוון אמצעים ושיטות להתמודדות עם הפרעת הקשב והריכוז, כך שאל תתפשרו על איכות חייכם.

אם אתם מתקשים לייצר קשב ומתקשים להתרכז, יהיה כדאי להתחיל לטפל בזה בכל גיל (מומלץ כמובן בגיל מוקדם, אך לא חובה). אל תתנו להפרעת הקשב לפגוע באיכות החיים שלכם. אתם יכולים ומגיע לכם להתנהל טוב יותר ולייצר תפוקה טובה יותר. 

אילו סוגי הפרעות גורמות לאנשים "לשבור" ולאבד ריכוז?

בין אם אתם מתמודדים עם הפרעת הקשב, או שמא אתם חושדים שאתם צריכים טיפול, יהיה כדאי לעבור בדיקות אבחון אצל הגורמים המוסמכים. אנחנו מדברים על הפרעות שיכולות פשוט "לחלוף" על פני אנשים מסוימים, כמו למשל צעקה בודדת ברחוב, או אמבולנס שלפתע עובר מתחת לחלון.

מרבית האנשים, כשיחוו הפרעת ריכוז מהסוג, יהיו מסוגלים לחזור מיד לעבודה ולא לייצר הפרעת ריכוז. במקרים אחרים, אנשים אשר סובלים מבעיות של קשב וריכוז, יתקשו לחזור לעבוד ולחזור להתרכז במעשיהם שקדמו להפרעה שחלפה על פניהם.

דוגמאות להפרעה של קשב וריכוז

האם גם אתם מתקשים לייצר ריכוז?

הפרעות של קשב וריכוז יכולות להתאפיין, כמו שמרומז עבות בשם שלהן, בקושי של אדם מסוים להתרכז ולשמור על ריכוז. בואו ניקח את הדוגמה של קריאת ספרים. אדם נורמטיבי אשר לא מתמודד עם הפרעת קשה וריכוז, יהיה מסוגל לקרוא מספר דפים באופן רצוף.

מאידך, אנשים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז לפעמים יצטרכו לחזור לתחילת השורה ולתחילת הדף מספר פעמים. זאת, מכיוון שבמהלך קריאת הספר, הם פשוט נדדו במחשבותיהם, או שמא חלמו בהקיץ. מעבר לכל מה שציינו עד כה, אנחנו רוצים גם לציין שישנן דרכים רבות ושיטות מגוונות לטפל בהפרעה הנ"ל.

בחירת השיטה לטיפול בהפרעות קשב – כיצד יודעים מה מתאים למטופל?

אין ספק, ישנן שיטות רבות ומגוונות לטפל בהפרעות קשב, ככה שלפעמים זה יצריך ממכם מעט ניסוי וטעיה. המדע והרפואה מאז ומתמיד דוגלים בניסוי וטעיה, ככה שאתם ממש לא צריכים להרגיש שפני ניסיונות של אף אחד. ככה זה עובד. לאחד ניסיונות עם מספר שיטות, אתם תדעו בוודאות מה עובד ומה פחות. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם?

ריפוי בדיבור (קלינאות תקשורת)

מהו ריפוי בדיבור?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
טיפול קלינאות תקשורת בילדים

מהי קלינאות תקשורת?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
מידע על אתר קלינאי

מחפשים קלינאי/ת תקשורת?

השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

מעוניינים בשיחת ייעוץ מקלינאי/ת תקשורת מומלץ באיזור שלכם? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם:

דילוג לתוכן