
אבחון להפרעת קשב וריכוז – מבוגרים
אבחון להפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים "מאז שאני זוכר את עצמי אני מתמודד עם אתגרים התנהגותיים. כל דבר קטן מסיח את דעתי, כל הזמן מתלוננים
דף הבית » אבחון קלינאי תקשורת » מי רשאי לעשות אבחון פסיכודידקטי?
אם ילדכם הנבון והחכם קיבל הפניה לאבחון פסיכודידקטי, יתכן שהוא נתקל בקשיים אובייקטיביים, המונעים ממנו להצליח בלימודים ולממש את הפוטנציאל שלו. מטרתו של תהליך האבחון היא לאשש או לשלול חשדות לגבי מקור האתגרים איתם מתמודד הילד (למשל לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז).
נעשה לכם ספוילר קטן ונענה על השאלה: ׳מי רשאי לבצע אבחון פסיכודידקטי?׳, כבר בהתחלה. ובכן התשובה תלויה בהכשרה שקיבלו הפסיכולוג וקלינאי התקשורת המעורבים באבחון.
אבחון פסיכו דידקטי מורכב משני אבחונים שונים אבחון פסיכולוגי ואבחון דידקטי.
האבחון הפסיכודידקטי נועד לעזור לצעירים ולמבוגרים המתמודדים עם לקויות למידה ועם בעיות לימודיות, חברתיות ורגשיות. אבחון מקצועי זה משמש להתוויית תוכנית הוראה מיוחדת לתלמיד שאובחן ומסייע לו ליהנות מהתאמות לימודיות שונות, שיעזרו לו לשגשג, לממש את הפוטנציאל החבוי בו, ולהצליח לא רק בלימודים אלא בחיים בכלל.
באופן כללי, תלמידים עשויים להיות מאובחנים כלקויי למידה אם הם בעלי אינטליגנציה ממוצעת או מעל לממוצע, וקיימת אי-התאמה משמעותית בין הישגיהם הלימודיים ליכולת האינטלקטואלית שלהם.
מה ההבדל בין אבחון דידקטי לאבחון פסיכודידקטי?
האבחון אמור לכלול גם סקירה משפחתית, רפואית, לימודית והתנהגותית של המטופל. סקירה זו מתבססת גם על ראיונות עם ההורים ולפעמים עם המורה.
אבחון קלינאי תקשורת – כללי: קלינאי תקשורת מוסמכים לאבחן הפרעות דיבור, שפה ותקשורת, כדי לגלות את הגורם להפרעות המאתגרות את המטופל, כגון:
אבחון פסיכודידקטי לילדים ולמבוגרים, מאפשר לקלינאי התקשורת, בין השאר:
סוגים שונים של לקויות למידה המשפיעים על יכולת התלמידים באחת הקטגוריות הבאות, או יותר:
לקויות למידה עשויות להיות נוכחות יחד עם לקויות אחרות, כמו הפרעת קשב וריכוז.
תוצאות האבחון מאפשרות למאבחן להבין כיצד המטופל מקבל, מעבד, משלב, שומר ומעביר מידע. מכיוון שלא תמיד ניתן לצפות בתפקודים אלה באופן ישיר, לעתים קשה לאבחן לקויות למידה ספציפיות, לקבוע את השפעתן ולהמליץ על התאמות מתאימות. בכול מקרה, בסופו של דבר, תוצר האבחון הסופי יהיה דוח אינטגרטיבי הכולל:
תוקף האבחון, המאפשר קבלת התאמות לימודיות מהמוסד החינוכי, הוא:
תלמידי בית ספר, סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה, שעברו אבחון פסיכודידקטי וקיבלו אישור והכרה בקשיים הלימודיים שלהם, זכאים להתאמות לימודיות שונות. גם אנשים שעברו אבחון פסיכודידקטי למבוגרים, יכולים לנסות לקבל התאמות שונות במקום העבודה שלהם, שיתחשבו בקשיים המאתגרים אותם.
ההתאמות הלימודיות נועדו להעניק גישה שווה לתלמידים המאובחנים עם מוגלות לימודית, גם לסטודנטים במוסדות העל תיכוניים, הנחשבים לקבוצה הגדולה ביותר של תלמידים עם לקויות למידה.
לגבי אבחון פסיכודידקטי לסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה. בדרך כלל המוסד ידרוש מהסטודנט להירשם במשרד המספק שירותי תמיכה לסטודנטים עם קשיי למידה, על מנת שיוכלו לקבל את ההתאמות המגיעות להם על פי חוק. באחריות הסטודנט לבקש שירותים אלה בזמן. לפיכך, סטודנטים הזכאים להתאמות לימודיות נדרשים לעקוב אחר המועד האחרון להגשת מסמכים לבחינת הזכאות שלהם להתאמות לימודיות, בשנת הלימודים הנוכחית.
מטרת ההתאמות היא להעניק נגישות שווה לסביבת הלמידה, גם לסטודנטים המתקשים בלמידה. התאמות אישיות אלה לא מיועדות להעניק לסטודנט יתרון על פני הסטודנטים האחרים, לשנות היבטים בסיסיים של הקורסים או להחליש את הדרישות האקדמיות.
האבחון הפסיכודידקטי מבוצע לרוב על ידי גופים פרטיים, מה שמוביל לפערי המחירים, כפי שתראו להלן:
מומלץ לבדוק את היקף ההשתתפות שמציעה לכם קופת החולים שלכם, למשל: קופת חולים כללית מאשרת לילדים עד גיל 18:
אבחון להפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים "מאז שאני זוכר את עצמי אני מתמודד עם אתגרים התנהגותיים. כל דבר קטן מסיח את דעתי, כל הזמן מתלוננים
אבחון להפרעת קשב וריכוז אצל ילדים האם דעתו של הילד שלכם מוסחת בקלות, הוא לא מאורגן באופן חסר תקנה, שוכח דברים, לא מקשיב ואתם מתחילים
אבחון קלינאי תקשורת רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע קלינאי תקשורת מספקים אבחונים וטיפולים במקרים הקשורים להפרעות דיבור, שפה
אוטיזם עד לאחרונה דיברו המומחים על סוגים שונים של אוטיזם, כמו הפרעה אוטיסטית או תסמונת אספרגר, אולם היום, כל ההפרעות הללו נקראות ״הפרעות על ספקטרום