חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסבה לקלינאות תקשורת

תוכן עניינים

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת?

השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע

מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול המתאים להם לתואר ראשון בקלינאות תקשורת.

כל מה שחשוב לדעת על הסבה לקלינאות תקשורת

אתם תקועים בעבודה שוחקת או משעממת ומחפשים הסבה מקצועית? זאת ההזדמנות שלכם לחזור לספסל הלימודים וללמוד קלינאות תקשורת. שיובילו אתכם לעסוק בטיפול בבעיות דיבור, שפה ותקשורת.

אגב, אם אתם עוסקים בהוראה, תשמחו לדעת כי מורים וקלינאי תקשורת חולקים לא מעט מאפיינים וכישורים דומים. בשני התחומים מדובר באנשים עם חמלה ועם רצון לעזור לאחרים. מסיבה זו, מורים יכולים להפוך די בקלות לקלינאי תקשורת יעילים.

בנוסף, החלטה על שינוי קריירה באמצע החיים לקלינאות תקשורת, כשאתם כבר בעלי תואר ראשון, יכול להיות דרך נהדרת להתקדם לתואר שני בלימודי קלינאות תקשורת ולהפוך למאבחנים ולמטפלים מומחים בתחומם.

למה לפתוח בקריירה של קלינאי תקשורת?

אם תשאלו קלינאי תקשורת, למה הם אוהבים את העבודה שלהם, נראה שתקבלו מגוון של תשובות, כשהעיקריות הן:

  • שכר טוב
  • שעות עבודה גמישות
  • יכולת לשנות את כיוון הקריירה, ועדיין להישאר בתחום קלינאות התקשורת
  • יכולת לתרום ידע רפואי לתחום הולך וגדל
  • יכולת להשפיע על חיי אחרים

השתכנעתם? רק רגע. לפני שתענו, בואו לקרוא כמה תשובות לשאלות שנשאלו קלינאי תקשורת מנוסים לגבי מאפיינים של הקריירה שלהם.

האם ההתקדמות האטית מקובלת על קלינאי התקשורת?

קריירות שונות כרוכות בביצוע צעדים שונים שיקבעו מתי המשימה הסתיימה. לא כך בקריירה של קלינאי התקשורת.

כשקלינאי תקשורת מטפל במטופלים עם ליקויים שונים, הוא משיג רווח ׳ענק׳. עצום עבור המטופל, אבל זעיר ומצטבר, שהולך ומתעצם לשינויים משמעותיים לאורך זמן.

קלינאי תקשורת שאוהב את עבודתו הוא לרוב סבלני ומתודי. זה לא אומר שהמטפל לא מתלהב כשהוא מצליח לפתור את המטופל מהזדקקות לטיפולים נוספים. אבל התרוממות הרוח שלו היא הרבה יותר גדולה, בגלל הזמן הרב שהושקע בטיפול.

הסבת אקדמאים לקלינאות תקשורת

משנים כיוון? קלינאות תקשורת היא מקצוע המשלב עזרה ישירה לילדים ולמבוגרים המתמודדים עם בעיות תקשורת או בליעה, וקשור לתחומי השפה, התקשורת והמדע.

שוקלים לעבור לקריירה בקלינאות תקשורת? הסבת אקדמאים לקלינאות תקשורת מציעה שינוי מרגש! זו עבודה מאתגרת ויצירתית עם צפי גבוה להשתלבות בתעסוקה עם שכר גבוה.

קלינאות תקשורת יכולה להיות בחירה מצוינת לקריירה שנייה. הדרישה ההולכת וגדלה למטפלים אלה, מתבטאת בצפי לעלייה של 21% בתעסוקה בין השנים 2031-2021. גם מבחינת השכר, זו קריירה משתלמת עם טווח שכר שנע בין 9,000 ל-13,000 שקלים בחודש.

כיוון שקלינאי תקשורת עובדים עם אנשים המתמודדים עם סוגים שונים של הפרעות תקשורת, תוכלו לבחור את ההתמחות שלכם, כמו: בעיות שמיעה, בעיות בשטף הדיבור (גמגום) או בעיות קוגניטיביות.

הסבה לקלינאות תקשורת תאפשר לכם לטפל בילדים הסובלים מבעיות התפתחותיות או במבוגרים עם פגיעה מוחית שפגעה ביכולת הדיבור או הבליעה שלהם. תוכלו גם להשתלב במגוון מסגרות עבודה, כמו בתי חולים, מרפאות, בתי ספר או במרכזי סיעוד.

כקלינאי תקשורת תשנו את חייהם של אנשים. הדיבור הוא כלי עוצמתי המשמש אותנו כדי להביע את עצמנו. אי היכולת לדבר נכון, אם בכלל, משפיעה על כל היבטי החיים. קלינאי תקשורת יכולים לשנות את חייו של הילד או המבוגר באופן מדהים. אם זה מעניין אתכם, אולי הגיע הזמן להחליף קריירה ולהשתלב בקלינאות תקשורת!

האם קלינאי תקשורת נהנים מטיפול אחד על אחד?

מורים שעשו הסבה מקצועית לקלינאות תקשורת מספרים שכמורים היה חסר להם הקשר האינדיבידואלי עם התלמיד. כעת, הטיפול כקלינאי תקשורת מאפשר להם לטפל במטופל אחד, פנים אל פנים.

נכון, לפעמים העבודה נעשית גם בקבוצות, אבל בדרך כלל הקבוצה קטנה מאוד וקלינאי התקשורת הוא זה שאחראי לתוצאות. אין אחריות משותפת ואי אפשר להסתתר מאחורי אף אחד. בכול יום יכול קלינאי התקשורת להבחין בהתקדמות והוא רושם לעצמו הערות והערכות על ההתקדמות שחלה היום. מבחינה זו, העבודה מעניקה למטפל גאווה רבה.

האם קלינאי תקשורת צריך להיות יצירתי?

במהלך הקריירה כקלינאי תקשורת, המטפלים מבלים זמן רב בהכנת דברים, הורדת דברים מהאינטרנט ובעיקר בהתאמת דברים. למשל: ילדים עם מוגבלות לא יכולים לעשות כל מה שמבקשים מהם בכיתה, ומכאן גם הפגיעה. קלינאי התקשורת יוצר עבורם חומרים המהווים גרסאות מותאמות לעבודה שיעשו בכיתה.

ואכן, רוב קלינאי התקשורת נהנים מאוד לייצר מלאכות וחומרים, אבל הם מצטנעים בדברים שהם באמת גאונים בהם, וזו היכולת לפגוש ילד ברמת ביצוע מסוימת ולפתח ולהצמיח אותו. למעשה, המטפל מפרק את הפעילות במוחו, ומציג אותה מחדש באופן שהילד יוכל לעכל אותה. זוהי יצירתיות במיטבה.

לימודי קלינאות תקשורת

האם קלינאי תקשורת נהנה מחשיבה על שפה ותקשורת?

קלינאי תקשורת הם ׳גיקים׳ בכול מה שקשור למילים, למשמעות שלהם, למשחקי מילים ולדרך בה מילים מתקשרות זו עם זו באמצעות השפה.

על מנת שקלינאי התקשורת יהיה מומחה בטיפול בבעיות שפה ותקשורת, הוא צריך לחשוב כיצד נרכשת השפה ואיך בכלל אנשים לומדים לדבר? לכן, זה לא מפתיע לשמוע לפעמים קלינאי תקשורת באירועים חברתיים, מרבה להתבטא במשחקי מילים.

האם קלינאי תקשורת מוצאים את עצמם נלחמים בעבור אחרים?

אנשים הסובלים מהפרעות תקשורת הם בלתי מובנים לאחרים. כשאדם לא יכול לתקשר עם אחרים, זה מאוד מאוד מתסכל. אצל ילדים זה בדרך כלל עשוי להתבטא כבעיות התנהגות.

קשיי תקשורת יכולים להתפרש בטעות כ-IQ נמוך. לכן חשוב לדעת שאין מתאם בין הפרעות תקשורת לאינטליגנציה נמוכה.

בקרב אנשים מבוגרים, חלק מהפרעות התקשורת עלול לגרום למבוגר להיראות לא צלול או להיתפש כשיכור. וכך, אם המבוגר סובל מאפזיה (Aphasia) בעקבות אירוע מוחי, קרוב לוודאי שיהיו לו בעיות בשפה, הוא ייראה מבולבל ולא יוכל להביע את עצמו באופן מילולית. במקרה שכזה, יוכל קלינאי התקשורת להסביר לאנשים שחיים בסביבת המבוגר את פשר ההפרעה, כדי שהמטופל יקבל יחס הוגן מהאנשים שבקרבתו, בעבודה או בבית.

אם עד כה המסלול לקלינאות תקשורת נראה כמתאם לכם, נעבור הלאה לכמה סוגיות טכניות

האם אוכל להתקבל ללימודי קלינאות תקשורת ללא בגרות ופסיכומטרי?

בגלל הביקוש הרב ללימודי קלינאות תקשורת בארץ, המכללות והאוניברסיטאות מציבות מגוון של תנאי קבלה לקלינאות תקשורת, כמו ממוצע ציונים גבוה בבחינות הבגרות וציון גבוה בבחינה הפסיכומטרית. עם זאת, עדיין עומדות בפניכם אפשרויות להתקבל ללימודי קלינאות תקשורת, לדוגמה:

אפשרות ללמוד במוסד שלא דורש ציוני בגרות ומבחן פסיכומטרי

אם אין לכם תעודת בגרות ופסיכומטרי, תוכלו ללמוד למשל באוניברסיטה הפתוחה או במכללת רמת גן. שבה הלימודים הם בשיתוף עם האוניברסיטה הפתוחה, שאינה דורשת מהמועמדים, לא ציון בפסיכומטרי ולא ממוצע בגרות גבוה, כתנאי קבלה ללימודי תקשורת.

אפשרות ללמוד במכינה קדם אקדמית

אפשרות נוספת להתקבל ללימודי קלינאות תקשורת ללא פסיכומטרי או בגרות היא ללמוד קודם במכינה קדם אקדמית. הלימודים במכינה יכינו אתכם לקראת התואר הראשון בתקשורת, ויאפשרו לכם לעבור את סף הקבלה.

האם יש לימודי קלינאות תקשורת לחרדים?

כחרדים, יש לכם אפשרות לבחור במוסד אקדמי המציע לסטודנטים מהמגזר הדתי מסלול של לימודי קלינאות תקשורת לחרדים. הלימודים האלה מתקיימים באווירה שמתאימה לאורח החיים שלכם.

בסיום הלימודים תוכלו לעסוק באבחון ובשיקום של ילדים ומבוגרים הסובלים מבעיות שונות בתחום השפה והדיבור כמו:

  • ליקויי שמיעה או חרשות
  • גמגום
  • היגוי לקוי של עיצורים
  • לקויות כתיבה וקריאה

מבין המוסדות האקדמיים שמציעים תואר ראשון בלימודי קלינאות תקשורת והפרעות תקשורת נמצאים:

  • הקריה האקדמית אונו
  • אוניברסיטת אריאל
  • מכללת הדסה, ירושלים

האם ההסבה המקצועית לקלינאי תקשורת כדאית בכול גיל?

כאשר אתם מחפשים הסבה מקצועית לקלינאי תקשורת, אתם כנראה כבר לא בני עשרים פלוס, ועברתם כברת דרך בקריירה הנוכחית שלכם. לימודי קלינאות תקשורת מעל גיל 30, יכולים להיות הפתרון הנכון להסבה המקצועית שלכם.

מסלול לימודי זה יכול להוביל אתכם לקריירה חדשה, מתגמלת, מגוונת ובעיקר עם כח לעשות שינוי בחיי אחרים. בנוסף, יהיו לכם המון אפשרויות תעסוקה בעתיד, כולל בחירה בלימודים מתקדמים במסגרת תואר שני בקלינאות תקשורת.

מהן אפשרויות התעסוקה לאחר ביצוע הסבה לקלינאות תקשורת? 

אפשרויות תעסוקה בקלינאות תקשורת הן רבות ומגוונות. תוכלו לעבוד בבתי הספר או בגנים, בקליניקה פרטית או במסגרת קופת חולים ובית חולים, תוכלו לעבוד משרה מלאה או חלקית, תוכלו להתמקד בתחום מסוים כמו למשל – טיפול בגמגום או טיפול בבעיות בליעה.

הנה כמה אפשרויות קריירה נוספות לקלינאי תקשורת, מלבד אבחון וטיפול:

  • מאמן קולי – הדרכת אנשים להשתמש נכון בקול שלהם.
  • מאמן תקשורת – הכשרת מנהלים לתקשר בצורה ברורה יותר על ידי התייחסות שימוש לא נכון בקול, שיפור הכישורים החברתיים, והפחתת המבטא הזר.
  • עיסוק במחקר או כפרופסור באוניברסיטה – קלינאי תקשורת יכולים ללמד במסלול ללימודי תקשורת ולערוך מחקרים בפתולוגיה של השפה והדיבור.

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת?

השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע

אולי יעניין אותך גם?

ריפוי בדיבור (קלינאות תקשורת)

מהו ריפוי בדיבור?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
טיפול קלינאות תקשורת בילדים

מהי קלינאות תקשורת?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
מידע על אתר קלינאי

מחפשים קלינאי/ת תקשורת?

השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

מעוניינים בשיחת ייעוץ מקלינאי/ת תקשורת מומלץ באיזור שלכם? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם:

דילוג לתוכן