חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם כדאי לעבוד בתור קלינאי תקשורת פרטי?

תוכן עניינים

אתם אלה שקובעים את השכר שלכם, אתם נהנים משעות עבודה גמישות  ואתם הבוס של עצמכם. נשמע נהדר, לא?

יכול להיות שאתם קלינאי תקשורת מנוסים שעייפו מהאילוצים השונים הקשורים למשרה שלכם; אולי אתם מחפשים מקור להכנסה נוספת; ואולי אתם בוגרי תואר ראשון שרק התחילו לעבוד כקלינאי תקשורת.

לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים בקריירה כקלינאי תקשורת, ולא משנה אם אתם בשלבי הסבה לקלינאות תקשורת, ומחפשים לימודי קלינאות תקשורת לבעלי תואר ראשון – אם אתם מתלבטים האם כדאי יהיה לפתוח קליניקה פרטית משלכם, אתם בהחלט לא לבד!

הדרך מתחילה בלימודי קלינאות תקשורת

לאלה מבינכם שעדיין לא סיימו את הלימודים וכבר מתעניינים באפשרות לעבוד כקלינאי תקשורת פרטיים, בואו נזכור שכמו לא מעט סטודנטים, אולי גם אתם בקושי שמעתם על קורס קלינאי תקשורת, ושאלתם את עצמכם לא מעט שאלות הנוגעות למסלול זה, כמו:

ועכשיו, לאחר –

  • שהבנתם למה כדאי ללמוד קלינאות תקשורת.
  • מצאתם שאתם עומדים בתנאי הקבלה ללימודי קלינאות תקשורת (וגם אם לא, עדיין הדרך ללימודים אלה פתוחה בפניכם, באמצעות מכינה קדם אקדמית לקלינאות תקשורת שמקבלת מועמדים ללא פסיכומטרי או בני 30 ומעלה).
  • גיליתם שיש אוניברסיטאות ומכללות רבות ברחבי הארץ שמציעות מסלולים ללימודי תקשורת, כולל מוסדות שמציעים לימודי קלינאות תקשורת לחרדים – יצאתם לדרך.
  • סיימתם תואר ראשון וכעת אתם עומדים בפרשת דרכים –
    • האם להמשיך ללימודי תואר שני בקלינאות תקשורת,
    • למצוא מעסיק שיאפשר לכם לעבוד עם מטופלים,
    • או לקפוץ ישר למים ולפתוח קליניקה פרטית משלכם, ולהרוויח מכל היתרונות שהיא מציעה לכם?

בואו נבדוק את האפשרות האחרונה – לפתוח קליניקה פרטית!

להתחיל קריירה בקלינאות תקשורת לילדים או למבוגרים – כעצמאים

למרות שבוגרים רבים של לימודי קלינאות תקשורת מתלהבים מהיתרונות הפוטנציאליים של פתיחת פרקטיקה משלהם, הם מוטרדים מכל מה שכרוך בניהול קליניקה פרטית, ונעצרים. ואכן, הבירוקרטיה, הניהול הפיננסי, הפרסום והשיווק, יכולים להרתיע גם את קלינאי התקשורת הוותיק ביותר.

אבל אל דאגה! כל שעליכם לעשות, זה להמשיך לקרוא, להבין את היתרונות ולצאת לדרך.

היתרונות של פתיחת קליניקה פרטית לקלינאות תקשורת

פתיחת הקליניקה שלכם אמורה להתחיל בפגישה עם משרד לניהול חשבונות, שיוכל לפתוח לכם תיק במס הכנסה, ולהנחות אתכם לגבי כל דרישות החוק המתייחסות להקמת קליניקה פרטית לקלינאות תקשורת. הצעד הבא יכול להיות פגישה עם חברה שתסייע לכם לפרסם, לשווק ולקדם את הקליניקה שלכם, בעיקר ברשת האינטרנט.

בואו לגלות כמה מהיתרונות המובהקים של עבודה בקליניקה משלכם, וביניהם:

  • אין תקרת שכר

על ידי פתיחת קליניקה פרטית משלכם, אתם יכולים ליהנות ממשכורת גבוהה יותר, כי ההגבלות הקיימות בעבודתכם כשכירים, כבר לא קיימות.

  • גמישות בקביעת שעות העבודה

אתם יכולים לקבוע את לוח הזמנים שלכם. אם הקליניקה הפרטית אמורה להיות חלק נוסף מהעבודה שלכם כקלינאי תקשורת במשרה מלאה, אתם יכולים לקבוע תורים למטופלים בשעות אחר הצהריים ובסופי שבוע.

אם אתם מתכננים לעבוד אך ורק בקליניקה הפרטית שלכם, תוכלו ליהנות מהחופש לקבוע את מועדי התורים של המטופלים, באופן שיתאים לאורח החיים שלכם. אתם רוצים להיות חופשיים בשעות הבוקר והצהריים, כדי לאסוף את הילדים מהגן או מבית הספר? או שאתם חייבים להגיע לרופא במהלך יום העבודה? אין בעיה, אתם הבוס שלכם!

  • פוטנציאל להפחתת שעות העבודה ביום

כשאתם עובדים בקליניקה לקלינאות תקשורת לילדים או למבוגרים שאינה בבעלותכם, אתם אמורים להעביר אחוז מסוים מתשלומי המטופלים, לבעלי הקליניקה. לפיכך, כשאתם הבעלים, תרוויחו יותר עבור כל שעת מפגש עם מטופל.

בקליניקה הפרטית שלכם אתם יכולים לעבוד 4 עד 5 שעות ביום, ולהרוויח את אותו סכום שאתם מרוויחים לאחר 8 שעות עבודה ביום עבור המעסיק שלכם.

  • להתמקד בתחומים ספציפיים (למשל, גמגום אצל מבוגרים או אבחון קשב וריכוז)

אתם יכולים לבחור להתמקד בעבודה עם לקוחות שאובחנו בהפרעות דיבור מסוימות, כמו:

כשאתם עובדים כקלינאי תקשורת אצל מעסיק, סביר להניח שיהיה עליכם לטפל בכול מטופל שהמעסיק מקבל, ומוסיף לעומס המטופלים שלכם, כמו מטופלים בגילאים שונים או אבחונים של הפרעות שונות בדיבור ושפה.

קליניקה פרטית משלכם נותנת לכם הזדמנות להתמקד בטיפול בתחומים שבאמת מלהיבים ומושכים את ליבכם ושבהם אתם מרגישים הכי מיומנים ומוכשרים. למשל, עבודה רק עם ילדים בגיל הרך.

  • לבחור את תוכנת המחשב לתיעוד הטיפולים (כמו גמגום, צרידות, אוטיזם ועוד)

כשאתם מועסקים במסגרות בריאות אחרות המציעות שירותים של קלינאות תקשורתhttps://klinai.co.il/speech-therapy/ – אתם צריכים להשתמש בתוכנת המחשב שמתאימה לדרישות המעסיק. אבל בקליניקה פרטית משלכם, אתם יכולים לבחור את התוכנה המתאימה והיעילה ביותר עבורכם, לכתיבה הערות הטיפול ולקביעת התורים.

הפרעת קשב וריכוז בילדים

הפעלת הקליניקה שלכם לקלינאות תקשורת

מה עושים עכשיו, לאחר שהנחתם את היסודות והתחלתם להפעיל באופן רשמי את הקליניקה שלכם?

הנה כמה צעדים שיוכלו לעזור לכם להבטיח שהקליניקה שלכם לקלינאות תקשורת תשגשג ותצליח.

להגדיר את יעדי העסק שלכם

קחו את הזמן וערכו רשימה של מספר יעדים קצרי טווח וארוכי טווח, עבור הקליניקה שלכם לקלינאות תקשורת.

דוגמה ליעד קצר טווח – לטפל ב-10 מטופלים בשבוע. לחילופין, אם אתם עובדים גם אצל מעסיק אחר, ייתכן שההכנסה שלכם מהקליניקה שלכם תהיה גבוהה יותר מהשכר שאתם מרוויחים אצל המעסיק, כך שתוכלו לעבור לעבוד בקליניקה שלכם במשרה מלאה.

דוגמה ליעד ארוך טווח – העסקת קלינאי תקשורת נוסף בשנה הבאה.

הפכו את היעדים שלכם למה שנקרא בשפה העסקית SMART, ראשי התיבות של:

  • Specific – ספציפיים
    • Measurable – ניתנים למדידה
    • Achievable – ניתנים להשגה
    • Relevant – רלוונטיים
    • Time bound – מוגבלים בזמן

להגדיל את מספר המטופלים

אם אתם רוצים להתמקד באוכלוסיית מטופלים ספציפית, הגדילו את מספרם בהתאם. לדוגמה:

  • רוצים לעבוד עם ילדים מגיל לידה עד גיל 3? שקלו פנייה למשרדים המגישים שירותי בריאות לגיל הרך, כדי שיהיו מודעים לקליניקה שלכם.
  • רוצים לעבוד עם ילדים בגיל בית ספר? שקלו פנייה למשרד החינוך, לרשויות הרווחה ברשות או לבתי ספר מקומיים, שיפנו אליכם ילדים שזקוקים לטיפולים של קלינאי תקשורת.

לשווק את הקליניקה שלכם לקלינאות תקשורת

הקמת אתר אינטרנט של הקליניקה שלכם, היא דרך מצוינת לשיווק הקליניקה הפרטית. מטופלים פוטנציאליים שמחפשים קלינאי תקשורת באינטרנט, יוכלו למצוא אתכם שם.

השתמשו במדיה החברתית והיו פעילים בקבוצות שתחום העניין שלהן יכול להביא אליכם מטופלים נוספים. המדיה החברתית היא דרך טובה לפרסם את שמכם בקרב משפחות הזקוקים לקלינאי תקשורת.

השתתפו באירועים המתקיימים בקהילה שלכם, שבהם תוכלו לפגוש מטופלים פוטנציאליים. לדוגמה, טיולים התומכים בילדים ומבוגרים עם קשיי דיבור ותקשורת מסוימים, כמו אפרקסיה (Apraxia) של הדיבור, חולי ALS או קבוצה של אוטיסטים.

פנו למקורות כמו מרפאות או מרכזי טיפול באזור שלכם, ויידעו אותם על הקליניקה שפתחתם לקלינאות תקשורת. אנשי מקצוע אלה יוכלו להפנות אליכם מטופלים עם הפרעות דיבור, שפה או בליעה.

לנהל את הכספים של הקליניקה שלכם

הקפידו לתעד את כל ההיבטים הפיננסיים של הקליניקה שלכם. עדיף להפיק חיוב וחשבונית, כדי שהדוחות הכספיים החודשיים שלכם יהיו מלאים ומושלמים. יש היום תוכנות אונליין לניהול חשבונות, שיסייעו לכם לנהל את הכספים באופן שוטף בעצמכם, ולהבטיח שאתם עומדים בתשלומי המסים והמע״מ כפי שדורש מכם החוק.

להשתמש בטכנולוגיה כדי לבנות את המומנטום

למרבה המזל, אנחנו חיים היום בעידן שבו אין ספור משאבים סבירים שיכולים להפוך את הקליניקה שלכם, לאפשרות ריאלית עבור כל קלינאי תקשורת שמחפש מקום עבודה.

נצלו את הטכנולוגיה כדי להניע את העסק שלכם. כדי למשוך תנועה לאתר פרסמו בו תכנים שיעניינו מטופלים ובני משפחותיהם. הציעו אירועים וירטואליים כמו שעת סיפור בזום לילדים, או שידור חי בפייסבוק המספק עצות למבוגרים עם אפזיה, שיקדמו את הדיבור והשפה שלהם. כך תוכלו להגדיל את המודעות לקליניקה שלכם, ובו בזמן לחזק את הקשרים עם המטופלים שלכם.

אולי יעניין אותך גם?

ריפוי בדיבור (קלינאות תקשורת)

מהו ריפוי בדיבור?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
טיפול קלינאות תקשורת בילדים

מהי קלינאות תקשורת?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
מידע על אתר קלינאי

מחפשים קלינאי/ת תקשורת?

השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

מעוניינים בשיחת ייעוץ מקלינאי/ת תקשורת מומלץ באיזור שלכם? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם:

דילוג לתוכן