חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הפרעת תקשורת יכולה להשפיע על חיי הזוגיות?

תוכן עניינים

הפרעות תקשורת כמו אפזיה, גמגום או הפרעות קשב וריכוז יכולות להיות מבודדות מאוד מבחינה חברתית ולהפריע במיוחד בקשר הזוגי ובחיי הזוגיות. התרבות שלנו סובבת סביב השפה, השפה היא דרך ההתקשרות העיקרית שלנו, וכשהיא מושפעת – בלידה או בכל שלב אחר בחיים – היא משפיעה על הקשרים שאנחנו יוצרים ועל מערכות היחסים שלנו. עם זאת, אין זה אומר שאי אפשר ליצור קשרים זוגיים טובים ולשגשג בהם אם מתמודדים עם הפרעות תקשורת. בהחלט לא! אם לומדים איך להתגבר על האתגרים ואיך להרחיב את אפשרויות התקשורת בקשר הזוגי, אפשר ליהנות מזוגיות טובה, בריאה ומספקת.

כשאנשים המתמודדים עם הפרעות תקשורת, מחפשים קשר זוגי ארוך טווח ומחייב, חשוב להם להביע את עצמם בקלות ובשלמות וללמד את בני הזוג הפוטנציאליים שקשיי התקשורת שלהם לא צריכים להקשות על הקשר הזוגי. להפך – אפשר למצוא דרכים רבות להתמודד עם אתגרי התקשורת, לצלוח אותם, לחזק את הקשר הזוגי ולהעצים אותו. הפרעת תקשורת לא צריכה להשפיע על חיי הזוגיות אם מודעים לה, מבינים אותה ומוצאים דרכים יצירתיות לתקשר על אף הקשיים. איך עושים זאת? בואו נבדוק.

גם באהבה אפשר להתגבר על אתגרי התקשורת

אנשים שמתמודדים עם הפרעות תקשורת יכולים ליצור קשרים זוגיים אוהבים, תומכים ומכילים, אך הם זקוקים להרבה סבלנות, קבלה ותמיכה. ללא קבלה, תמיכה והבנה יהיה להם מאוד קשה להביע את עצמם ולשתף את בני זוגם ברגשותיהם. הם עלולים להיסגר בתוך העולם הפנימי שלהם ולפגוע לא רק בעצמם אלא גם בבני זוגם ובזוגיות עצמה.

האם אפשר לבנות זוגיות טובה, לתחזק אותה ולשמור עליה גם אם אחד מבני הזוג סובל מהפרעות תקשורת? התשובה היא בהחלטה כן, אך הדבר דורש סבלנות, קבלה, כנות ורצון עז להצליח. אפשר לנסות ולהתמודד עם זה לבד אך ממש אין צורך. תהליכי אימון זוגי, ייעוץ זוגי או טיפול זוגי הם מקום טוב להתחיל ודרך מצוינת להתגבר על קשיי התקשורת בזוגיות.

דרכים יצירתיות לתקשר

הפרעות תקשורת בזוגיות מחייבות את שני בני הזוג למצוא דרכים יצירתיות לתקשר. אם אחד מבני הזוג סובל מהפרעות תקשורת, חשוב לו מאוד שבן זוגו יבין שהפרעת התקשורת אינה פוגמת באינטלקט שלו. אין קשר בין אינטלקט ובין יכולת לתקשר. הוא צריך לדעת שבן זוגו מתאזר בסבלנות גם כשהוא מתקשה להביע את עצמו ולהעביר את המסר שלו. חשוב לו להיות מובן, ואם הוא לא מובן הוא מבקש שבן זוגו יאמר לו זאת בכנות וייתן לו הזדמנות נוספת לדבר. אפשר בהחלט להתגבר על אתגרי התקשרות, אך צריך לעשות זאת ממקום סבלני, אוהב ומכיל.

תקשורת היא לא רק שפה

למעשה, שפה היא רק אחוז קטן מדרכי התקשורת שלנו עם הסובבים אותנו. לפעמים די בהבעות פנים ובמחוות פיזיות קטנות כדי לתקשר. לא רק אנשים שמתמודדים עם הפרעות תקשורת, יכולים למצוא דרכים אחרות להביע את עצמם. כולנו יכולים לעשות זאת. אפשר להעביר מידע רב מאוד באמצעות חיוך, הבעה, מבע או צחוק מתגלגל. הרגשות שלנו מתבטאים בשלל דרכים שאינן שפתיות. אנשים שנמצאים בקשר זוגי ואוהב יודעים זאת היטב. החיבור ביניהם מובע לא רק באמצעות מילים מפורשות אלא גם – ובעיקר – במבט, בתנועות ידיים ובמגע.

זוגיות אוהבת כבסיס לתקשורת טובה

אם אתם או בני זוגכם מתמודדים עם הפרעות תקשורת, דעו שאתם לא לבד. הפרעות תקשורת יכולות להתפתח בכל גיל ובכל שלב בחיים. אפשר לטפל בהן ואפשר בהחלט להתמודד איתן יחד, לבנות מחדש את ערוצי התקשורת וללמוד שוב איך לתקשר היטב ובאהבה

אולי יעניין אותך גם?

ריפוי בדיבור (קלינאות תקשורת)

מהו ריפוי בדיבור?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
טיפול קלינאות תקשורת בילדים

מהי קלינאות תקשורת?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
מידע על אתר קלינאי

מחפשים קלינאי/ת תקשורת?

השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

מעוניינים בשיחת ייעוץ מקלינאי/ת תקשורת מומלץ באיזור שלכם? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם:

דילוג לתוכן